Klubowe działy komunikacji mają w czasie zarazy niezwykle trudne zadanie. No bo co tu komunikować, gdy niewiele się dzieje? Są kluby, których marketingowcy stanęły na wysokości zadania.
Na portalu Linkedin pojawił się ranking najciekawszych działań ostatnich tygodni w klubach piłkarskich. Pierwsze miejsce zdaniem autora zestawienia zajął Widzew.
W artykule Grzegorza Brudnika pojawiło się 10 najbardziej wartościowych akcji działów marketingowych piłkarskich klubów w Polsce. Autor wziął pod uwagę nie tylko jakość realizacji, ale przede wszystkim sposób oddziaływania.
Czas epidemii to wbrew pozorom doskonały moment na zbliżenie klubu z kibicem oraz rozwój zjawiska społecznego zawiązanego wokół klubu.
Najwyższe miejsce w tym subiektywnym rankingu zajął Widzew Łódź z nietuzinkowym projektem RETROnsmisji. W trakcie cyklu RETROnsmisji kibice mogą co tydzień ponownie przeżywać emocje ze znanych spotkań Widzewa Łódź. Więcej o widzewskich RETROnsmisjach przeczytacie TUTAJ.
#RETRONSMISJA to nie jest po prostu mecz. Raczej – nawiązując do terminologii książkowej – spotkanie autorskie z twórcami najważniejszych widzewskich wspomnień, zawierające szerokie cytowanie najistotniejszych wydarzeń z tamtego okresu. Muszę powiedzieć, że nie będąc fanem Widzewa, miałem ciarki oglądając końcówkę ostatniego meczu przeciwko The Reds. Licznik wyświetleń transmisji na Facebooku wskazuje niemal 90 tysięcy. A przypominam, mówimy o bądź co bądź drugoligowym klubie, promującym się przede wszystkim własnymi zasobami – pisze Grzegorz Brudnik.
Widzew zdystansował m.in. Legię Warszawa, Zagłębie Lubin, Wisłę Kraków, Lecha Poznań, Raków Częstochowa czy Izolatora Boguchwałę.
Wyróżniony już nieco poza rankingiem został bramkarz Widzewa – Wojciech Pawłowski, który zaaranżował wyjątkową rozgrywkę w CS:GO pod nazwą GINIEMY DLA ŻYCIA. Do akcji zostali zaproszeni znani polscy piłkarze m.in. Krystian Bielik, Karol Linetty czy Dawid Kownacki.
Więcej o tej akcji przeczytacie TUTAJ.
fot. Marian Zubrzycki